Почетна Вести За Српскиот патријарх Грците и Србите се комшии

За Српскиот патријарх Грците и Србите се комшии

905
4

Српскиот патријарх Иринеј, кој е во посета на Австралија, имал средба со Епископот дервиски Језекиљ, кој е по потекло од Грција, а припаѓа на Вселенската Патријаршија во Австралија. На таа средба Иринеј, зборувајќи за историските блиски релации на Грците и Србите на Језекиљ во еден момент му посочува дека Србите и Грците се нешто повеќе од комшии.

Но, можеби далеку поскандалозно во оваа размена на меѓусебни пофални зборови меѓу Грчкиот владика и Српскиот патријарх е моментот кога Језекиљ зборувајќи како неговиот татко, кој инаку бил роден на границата меѓу Грција и тогашна Југославија ( не е исклучено да има македонско потекло н.з.) не ги признавал Македонците и се она нагоре од границиата го сметал за српско, го употребува и терминот „псевдо Македонци“, што пак Црногорско-приморскиот митрополит Амфилохије, кој преведува од грчки, тоа го преведува како „лажни Македонци“, пропратено со насмевка.

Слушнете ги изјавите.

Коментар(4)

  1. Српскиот патријах Иринеј(мирско име Мирослав ) Гавриловиќ на маногумина македонски богослови од постарата генерација им е познат од Призренската богословија додека МПЦ немасе своја. Тој е роден во околината на Чачак , Чачак е познат како четнички крај. Монахот Иринеј , уште како дете се има запоено, првин со четничките идеи , а покасно и со христијанството интерпретирано преку моделот Светосавље. Во секој четнички крај на Светосављето му се дава примат, во однос на православието, па оттаму по ќе се слушне за српска вера, отколку за православна вера. Верувам дека тој како српски калугер, а покасно и како професор во Призренската богословија , НЕМА, ама баш ништо прочитано од Црковната историја на Македонскиот народ, а особене не од македонски автори, туку само од српски,
    грчки или бугарски, кои се исто така идеолоски запоени како тој само со друга боја, бугарска егзархистичка или грчка фанариотска, кои добро им се познати на Македонскиот народ. Патријархот Иринеј е само српски патријарх, и ниш
    то повеќе. Тој мора да ги застапува идеите не великосрпството и Светосавието, инаку нема да е она штое. Ке си биде само еден калугер во некој од нмогубројните српски манастири, во улога на водоноша или мазгар. и ништо повеќе. Тој не е никаков интелектуалец, а и да е,, сепак ќе го застапува погледот кој не е во никаква врска ниту со христијанството, ниту со црквеното право или со историјата на црквата кога е во прашање МПЦ и се што е Македнско, држава, јазик, писмо и идентитет. Тој и како патријарх на СПЦ , сосема е нормално да е на линијата на монархизмот , дворот на Караѓорѓевиќите и нивната трула политика и покрај тоа што од нив не делат 70=80 години. Тојј има дадено повеќе контраверзни изјави и за други прашања, а не само за МПЦ , и другото соседство.

  2. На овом примеру се види да је етнофилетизам узео маха и код Грка . Код Срба је ту већ од деветнаестог века . А и јерархија МПЦ ОА је дубоко у етнофилетизму,признаћете . Овде се види да је ово опасна јерес која разједа јединство Свете Саборне и Апостолске Цркве. “Од сада нема ни Грка ни Јевреја “,како рече Свети Апостол Павле . А овде се наследници Апостола баве границама и нацијама које су саме последица антихришћанаске Француске револуције.

  3. Слободане, прапостојбина на етнофилетизмот и широки плантажи кои му се понудени за неговото одгледување и бујање кроз векови е само Грчката, Бугарската и као последен трбант во тоа е Српската црква. ёёёнапред споменатите цркви со векови биле слугихки на своите национални династии и владарски лози, а Охридската архиепископија и МПЦ која е нејзино новороденче била лишена од таа привилегија да е слугинка на македонска династија или владарска лоза, туку била само во служба на Бога и на локалното христијанско население кое во текат на сумракот на отоманското владеење под притисок на соседите , ја имало таа ситуација да ја пробуди својата национлана свест и да ја усмери независно од соседите ,според девизата–не сме ниту Грци ни Бугари ни Срби,што е ви интерес ха сите комшии, одти и самите немале заеднички став на кого му припада тој брисани простор за своето делување. Наравно да се отеретувале со граници и поделби, оти ја превзеле улогата на политички,династички , а не христијански цркви. Тка да родоначалници на етнофилетизмот, кој , сепак не се смета за ерес се грчката, бугарската и српската црква, а по нијамлку тоа е МПЦ.

  4. Слажем се са већином реченог,али мора се признати да етнофилетизма има и у МПЦ ОА. Треба прво поћи од себе ,па причати о другима . Ја сам први рекао да у СПЦ односно Пећкој Патријаршији је присутан етнофилетизам,али и ви доле морате погледати истини у очи и рећи да и код вас је присутна ова јерес. Да није тако не би се инсистирало на називу МПЦ и Архиепископ Охридски не би имао и додатак македонски ,што никада није имао пре. Опасно је ово све по јединство Цркве и велика Божија милост што још Црква има благодат Духа Светога.

НАПИШИ КОМЕНТАР

Your email address will not be published. Required fields are marked *