МИТРОПОЛИТ ПЕТАР: Потребно е модерниот човек да почне внатрешна преродба

Date:

Share post:

Божикно послание на Митрополитот Преспанско-пелагониски и Администратор Австралиско-новозеландски ПЕ­ТАР,

Воз­љу­бе­ни че­да во Хри­ста Бо­гом­ла­де­не­цот!

Пре­ми­ла­та и прес­ла­тка тај­на на бо­го­воп­ло­ту­ва­ње­то на Бож­ји­от Син де­не­ска ги ис­пол­ну­ва со ра­дост и не­бо­то и зем­ја­та. Ан­ге­ли­те пе­ат, па­сти­ри­те се ра­ду­ва­ат, му­дре­ци­те бр­за­ат, а Пре­све­та­та Бо­го­мај­ка бдее над сво­е­то че­до.

Пра­вед­ни­от Јо­сиф е збу­нет, а Ирод бес­нее од гнев. Ете, тој ве­ќе слуш­нал за не­о­бич­на­та ѕвез­да, ко­ја го нај­а­ву­ва ра­ѓа­ње­то на но­ви­от цар и смис­лу­ва од­маз­да, да ја про­лее кр­вта на не­долж­ни­те мла­ден­ци. Бож­ја­та про­мис­ла се ис­пол­ну­ва, тај­на до тај­на и чу­до до чу­до го ис­пол­ну­ва де­неш­ни­от праз­ник.

Оваа го­ле­ма ра­дост, по по­вод се­ра­дос­ни­от праз­ник Рож­дес­тво­то Хри­сто­во, и нас, со­бра­ни­те во све­ти­те хра­мо­ви, во до­мо­ви­те, по па­ти­шта­та, во бол­ни­ци­те, во ин­сти­ту­ци­и­те, на ра­бот­ни­те ме­ста, нè ис­пол­ну­ва. Зна­еј­ќи го ова, ме­сто од страв и не­из­вес­ност, тре­ба да би­де­ме об­зе­ме­ни од ра­дост и ве­сел­ба, за­ед­но со не­бес­ни­те си­ли, пе­еј­ќи ја Бо­жик­на­та ан­гел­ска пес­на: „Сла­ва во ви­си­ни­те на Бо­га, и на зем­ја­та мир, ме­ѓу лу­ѓе­то до­бра вол­ја“.

Бо­жик е по­че­ток на на­ше­то спа­се­ние! Бо­го­воп­ло­ту­ва­ње­то е нај­ве­ли­чес­тве­ни­от на­стан од соз­да­ва­ње­то на све­тот и чо­ве­кот. Цел­та на воп­ло­ту­ва­ње­то на Бог Сло­во­то е спа­се­ние на чо­веч­ки­от род за­што Сло­во­то дој­де во све­тот за „да го по­ба­ра и спа­си за­гу­бе­но­то“ (Мт. 18, 11). Со сво­е­то воп­ло­ту­ва­ње, Спа­си­те­лот ја из­диг­на чо­веч­ка­та при­ро­да од се­тил­но­то во на­тсе­тил­но­то, од зем­но­то во не­бес­но­то, од чо­веч­ко­то во бо­жес­тве­но­то. Бог се ја­ви ка­ко чо­век ме­ѓу лу­ѓе­то за­ра­ди сво­е­то не­из­мер­но чо­ве­ко­љу­бие. На на­ша­та пад­на­та и за­бо­ле­на при­ро­да ѝ бе­ше по­тре­бен ле­кар: на пад­на­ти­от чо­век му тре­ба­ше не­кој што ќе го по­диг­не; на за­тал­ка­ни­от не­кој што ќе му го по­ка­же па­тот; на заб­лу­де­ни­от не­кој што ќе му ги вра­ти ви­стин­ски­те чо­веч­ки вред­но­сти; на за­тво­ре­ни­от во тем­ни­ца не­кој што ќе му ја об­ја­ви свет­ли­на­та; на оту­ѓе­ни­от не­кој што ќе го отку­пи; на за­тво­ре­ни­от, за­штит­ник; на ро­бот, ос­ло­бо­ди­тел. Се­то тоа чо­ве­кот го до­бил во Бо­гом­ла­де­не­цот Хри­стос. Тоа, всуш­ност, и би­ла при­чи­на­та, да го пот­тик­не Бо­га да сле­зе од не­бе­са­та и да ја по­се­ти не­моќ­на­та чо­веч­ка при­ро­да, ко­ја се на­о­ѓа­ла во мно­гу те­шка и жал­на по­лож­ба.

Воз­љу­бе­ни праз­ни­ко­љуп­ци!

Бог го соз­да­де све­тот, а по­тоа и чо­ве­кот, за и са­ми­от да по­ста­не чо­век, спа­су­вај­ќи го чо­ве­кот, па пре­ку тоа и чо­ве­кот да дој­де до обо­жу­ва­ње. Исто­то тоа го ве­ли и све­ти Ири­неј Ли­он­ски: „Бож­ји­от Син за­тоа по­ста­на и син чо­веч­ки, за чо­ве­кот да по­ста­не син Бож­ји“. Во тај­на­та на Хри­сто­во­то Ра­ѓа­ње е пре­до­бра­зе­но ос­но­ва­ње­то на Цр­ква­та, ко­ја е не­го­во те­ло, пол­но­та и ис­пол­ну­ва­ње на воп­ло­те­но­то сло­во.

Во са­мо­то Хри­сто­во ра­ѓа­ње, „по­бе­ден е по­ре­до­кот на при­ро­да­та“. И не са­мо што е осве­те­но „при­род­но­то“ ра­ѓа­ње, ту­ку се по­ка­жу­ва и по­ја­ву­ва и она нат­при­род­но­то ра­ѓа­ње: „И чу­до­то од Тво­е­то ра­ѓа­ње, ја­зи­кот не мо­же да го иска­же…“ Тоа е тај­на­та на дев­стве­но­то ра­ѓа­ње од Све­ти­от Дух. Во Хри­сто­во­то ра­ѓа­ње не се откри­ва са­мо сла­ва­та на Бо­го­чо­веш­тво­то, ту­ку и тај­на­та на Бо­го­мај­чинс­тво­то.

Љу­бо­вта на Бо­го­мај­ка­та се ис­пол­ну­ва ка­ко за­стап­ниш­тво и по­кро­ви­телс­тво. Име­то „мај­ка“, на­се­ка­де оз­на­чу­ва „љу­бов“. За­што, „мно­гу мо­же Мај­чин­ско­то мо­ле­ње, кое е упа­те­но кон ми­ло­сти­ви­от вла­ди­ка“. Во тај­на­та на воп­ло­ту­ва­ње­то се откри­ва Бож­ја­та љу­бов, ко­ја сле­гу­ва во све­тот и во не­го до­не­су­ва мир и до­бра вол­ја. Но, се откри­ва и чо­веч­ка­та љу­бов, ко­ја во сми­ре­ни­е­то и по­ко­ру­ва­ње­то од­го­ва­ра на Бож­јо­то откро­ве­ние. Па та­ка, тај­на­та на Ра­ѓа­ње­то е сла­ва на љу­бо­вта. Во тоа се со­стои ра­до­ста на бо­жик­но­то откро­ве­ние. Све­ти Гри­го­риј Бо­гос­лов ве­ли: „Ако не­кој нè пра­ша што по­чи­ту­ва­ме ние и на што се пок­ло­ну­ва­ме, на­ши­от од­го­вор тре­ба да гла­си – ние ја по­чи­ту­ва­ме љу­бо­вта“. За­што Бог тол­ку го воз­љу­би све­тот што го да­де и сво­јот Еди­но­ро­ден Син, та се­кој што ве­ру­ва во не­го, да не по­ги­не, но да има жи­вот ве­чен“ (Јн. 3, 16).

Воз­љу­бе­ни че­да во но­во­ро­де­ни­от Бо­гом­ла­де­нец!

Со воп­ло­ту­ва­ње­то на Си­нот Бож­ји се соз­да­де све­то­то се­мејс­тво, кое тре­ба да би­де обра­зец на се­кое се­мејс­тво на зем­ја­та. Ка­ко што Бо­гом­ла­де­не­цот бе­ше пос­лу­шен на пра­вед­ни­от Јо­сиф и пре­све­та Бо­го­ро­ди­ца, та­ка тре­ба да би­дат пос­луш­ни и де­ца­та кон сво­и­те ро­ди­те­ли. Ка­ко што пра­вед­ни­от Јо­сиф и Пре­све­та Бо­го­ро­ди­ца се гри­же­ле за Бо­гом­ла­де­не­цот и го ба­ра­ле ко­га се из­гу­бил, сè до­де­ка не го наш­ле во до­мот на Не­го­ви­от Отец – Цр­ква­та Бож­ја, та­ка и ро­ди­те­ли­те тре­ба да се гри­жат и да ги ба­ра­ат сво­и­те де­ца, сè до­де­ка не ги нај­дат во до­мот Бож­ји – Цр­ква­та Хри­сто­ва. А за да го по­стиг­нат тоа, по­треб­но е да го откри­јат и приз­на­ат тај­ни­от од­нос на Оте­цот и Си­нот во Пре­све­та­та Тро­и­ца, спро­тив­но, зем­но­то се­мејс­тво ста­ну­ва бес­мис­ле­но. Па та­ка, љу­бо­вта и со­ли­дар­но­ста ме­ѓу лу­ѓе­то, кои се те­мел на оп­штес­тво­то, во ме­ѓу­себ­ни­те од­но­си се из­вр­ту­ва­ат во оз­бо­ру­ва­ња, из­ма­ми, кле­ве­ти, ла­ги, под­мол­ност, зло­ба, ка­вги, раз­до­ри итн. Во ед­но та­кво оп­штес­тво, свое ме­сто не­ма ни мај­чинс­тво­то, ни­ту та­тков­ство­то, ни­ту дев­стве­но­ста, ни­ту чо­ве­ко­љу­би­е­то. И мо­же­би ток­му по­ра­ди тоа, де­нес не­ма во стру­кту­ра­та на вла­ди­те, ми­ни­стерс­тво за се­мејс­тво, кое би би­ло столб на оп­штес­тво­то, за­што се­мејс­тво­то е се­меј­на­та-до­маш­на­та цр­ква и кле­тка на оп­штес­тво­то, без кое не мо­же да се за­мис­ли здра­во оп­штес­тво.

От­та­му, апе­ли­ра­ме до од­го­вор­ни­те оп­штес­тве­ни фа­кто­ри да се по­тру­дат во нај­ско­ро вре­ме да ја во­ве­дат ве­ро­на­у­ка­та во учи­ли­шта­та, зак­луч­но со сред­но­то учи­ли­ште, ка­ко што го сто­ри­ја тоа и во со­сед­ни­те, исто та­ка, пос­тко­му­ни­стич­ки др­жа­ви: Ср­би­ја, Ре­пуб­ли­ка Срп­ска, Ро­ма­ни­ја, Бу­га­ри­ја, Ру­си­ја итн. Во спро­тив­но, во обез­бо­же­ни­те се­мејс­тва се ури­ва се­меј­на­та љу­бов, сло­га и раз­би­ра­ње, а ка­ко пос­ле­ди­ци на тоа до­а­ѓа до криз­ни со­стој­би во оп­штес­тво­то со не­сог­лед­ли­ви пос­ле­ди­ци.

Де­неш­ни­от чо­век ста­на мли­тав, ин­фан­ти­лен. Не­го­во­то ср­це е ска­ме­не­то, а гла­ва­та вже­ште­на. Нас­про­ти не­го е бо­го­бо­јаз­ли­ви­от чо­век, кој се­ко­гаш има(л) же­шко ср­це и сту­де­на гла­ва. Со­вре­ме­ни­от чо­век ста­ну­ва еден вид ци­ви­лен роб, кој лес­но се пре­о­бра­ќа во див­јак штом ќе се до­фа­ти до се­којд­нев­ни­те играч­ки: коц­ка­ње­то, об­ло­жу­вал­ни­ци­те, на­ви­ва­ње­то, си­те ви­до­ви „за­бав­на ин­ду­стри­ја“ – бес­по­лез­ни­те се­рии, не­мо­рал­ни­те фил­мо­ви, па по­ле­ка поч­ну­ва да се са­мо­за­до­во­лу­ва чув­стве­но и ин­те­ле­кту­ал­но, а се­то тоа ја зго­ле­му­ва не­го­ва­та де­зо­ри­ен­ти­ра­ност и фру­стри­ра­ност. Па та­ка, на­о­ѓај­ќи се во ед­на та­ква ур­ба­на пу­сти­на, на­ре­че­на од све­ти от­ци „до­ли­на на пла­чот“, тој по­ле­ка за­па­ѓа во уни­ние – без­во­лен жи­вот, и по­тоа па­ѓа во оча­ја­ние, од­нос­но до­бро­вол­но му ја пре­да­ва ду­ша­та сво­ја на ѓа­во­лот и ста­ну­ва це­лос­но не­гов роб.

За­тоа е по­треб­но мо­дер­ни­от чо­век да за­поч­не вна­треш­на пре­род­ба, пре­ку ис­пол­ну­ва­ње на еван­гел­ски­те на­че­ла и прин­ци­пи. Тој е ви­стин­ски­от пат кон ми­рот, кој се ос­тва­ру­ва „не ка­ко што го да­ва све­тот“, ту­ку ка­ко што го да­ва Хри­стос, кој ве­ли: „Мир ви оста­вам; Ми­рот Свој ви го да­вам! Да не се бои ср­це­то ва­ше“ (Јн. 14, 27).

Да се има мир Бож­ји, зна­чи да се има мир со Бо­га, со бра­тот, со ближ­ни­от, со чо­ве­кот, со се­то Бож­јо соз­да­ние. Ете, за еден та­ков не­бе­сен, ви­шен мир, Бож­ја­та Цр­ква се­којд­нев­но се мо­ли, а осо­бе­но во овие бо­жик­ни де­но­ви, за да ги за­грее на­ши­те сту­де­ни ср­ца та­кви­от мир, ка­ко би мо­жел во нив да се ро­ди Бо­гом­ла­де­не­цот Хри­стос, кој е на­ша­та ве­ра, на­ша­та љу­бов, на­ша­та на­деж, на­ши­от мир.

Нај­ми­ли на­ши ду­хов­ни че­да!

Од на­ша стра­на, по­треб­но е да на­пра­ви­ме сè што е во на­ша моќ, во нас да се ро­ди Хри­стос Бо­гом­ла­де­не­цот. По­треб­но е да ги отво­ри­ме на­ши­те ду­ши и ср­ца за да по­ста­не­ме и ние јас­ли за Но­во­ро­де­ни­от Бо­гом­ла­де­нец.

Ако пре­ку це­ла­та го­ди­на та­га­та ни ги при­ти­ска ср­ца­та, ба­рем во бо­жик­ни­те и дру­ги­те праз­ни­ци да се ро­ди ра­дост во нив би­деј­ќи го сла­ви­ме Ра­ѓа­ње­то на Бо­га, кој се по­ја­вил ка­ко чо­век.

Ако пре­ку це­ла­та го­ди­на омра­за­та ни ги тру­е­ла ср­ца­та, ба­рем де­нес да го исфр­ли­ме отро­вот на омра­за­та од нив за­што го сла­ви­ме ра­ѓа­ње­то на не­бес­на­та љу­бов, воп­ло­те­на во чо­веч­ка при­ро­да.

Ако пре­ку це­ла­та го­ди­на гор­до­ста и зло­ба­та ни ги воз­не­ми­ру­ваа ср­ца­та, де­нес во нив не­ка се ро­дат кро­тко­ста и сми­ре­ни­е­то за­што го сла­ви­ме ра­ѓа­ње­то на оној, кој са­ми­от се по­ни­зил за да го из­диг­не пад­на­ти­от чо­веч­ки род.

Ако пре­ку це­ла­та го­ди­на на­ши­те ср­ца тре­пе­реа во страв, од гри­жи за утреш­ни­на­та, во страв од не­при­ја­те­ли­те, во страв од бо­ле­сти, вој­ни и смрт, де­нес да го исфр­ли­ме си­от тој страв за­што ан­ге­ли­те ни со­оп­шту­ва­ат: „Не пла­ше­те се! Еве, ви на­ве­сту­вам го­ле­ма ра­дост, ко­ја ќе би­де за си­те лу­ѓе; за­што де­не­ска ви се ро­ди во гра­дот Да­ви­дов спа­си­тел, кој е Хри­стос Гос­под“ (Лк. 2, 10-11).

mitropolit-petar-1На овој Бо­жик да го мо­ли­ме Бо­га за из­ба­ву­ва­ње на на­ши­те бра­ќа и се­стри, хри­сти­ја­ни, кои се на­о­ѓа­ат во го­ле­ми не­вол­ји, ма­ки и стра­да­ња на криз­ни­те по­драч­ја низ све­тот, кои се со­вре­ме­ни ма­че­ни­ци за ве­ра­та во Бо­га. Бог не­ка ги за­шти­ти не­за­шти­те­ни­те од моќ­ни­ци­те на овој свет, кои за­ра­ди зем­ни и пре­од­ни ин­те­ре­си уби­ва­ат ма­жи, же­ни, стар­ци и де­ца, истре­бу­ва­ат на­ро­ди без ни­ту мал­ку ми­лост да има­ат во се­бе. По­треб­но е си­те за­ед­но да го диг­не­ме сво­јот глас про­тив сквер­на­ве­ње­то на ве­ра­та и чо­веч­ко­то до­сто­инс­тво!

Ми­рот Бож­ји и Бож­ја­та вол­ја не­ка би­дат нај­воз­ви­ше­ни­те прин­ци­пи ме­ѓу нас хри­сти­ја­ни­те. Ми­рот Бож­ји не­ка вла­дее ме­ѓу лу­ѓе­то и на­ро­ди­те, а до­бра­та вол­ја не­ка би­де по­твр­да на тој Бож­ји мир.

Поз­дра­ву­вај­ќи ве со тор­жес­тве­ни­от поз­драв:

Мир Бож­ји, Хри­стос се ро­ди!!!

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img

Поврзани вести

Романскиот Патријарх: Вселенскиот Патријарх Вартоломеј I претставува силно сведоштво за единството на Православието

Во говор по повод осветувањето на надворешната фасада и мозаиците на Катедралата Народно Спасение во Букурешт, Даниел, Патријархот...

Орбан на средба со Папата

Унгарскиот премиер Виктор Орбан на денешта приватна аудиенција во Ватикан побара од папата Лав Четиринаесетти да ги поддржи...

Скандинавските цркви во поддршка на Украина и правата на децата

Северноевропските црковни водачи упатија силен апел за враќање на украинските деца насилно однесени во Русија и одобрија финансиска...

Д-р Трајановски со план за Аеродром: чиста, безбедна и достоинствена општина

Александар Трајановски, кандидат за градоначалник на општина Аеродром од СДСМ, ја претстави својата програма како план за „современа...