Студентка на христијански колеџ во Соединетите Американски Држави тврди дека не го положила предметот поради тоа што одбила да ги прифати и поддржи ставовите поврзани со родовата идеологија, и покрај тоа што академските обврски ги исполнила според наставната програма. Случајот, кој предизвика реакции во јавноста, повторно го отвора прашањето за границите меѓу академската слобода, слободата на мислење и институционалниот притисок во образовните установи.
Според наводите, студентката била оценета негативно откако на писмена задача изразила несогласување со концептот дека родот е флуиден и одвоен од биолошкиот пол, аргументирајќи го својот став од религиозна и научна перспектива. Таа тврди дека професорот ѝ ставил до знаење дека нејзините убедувања се „проблематични“ и дека не се усогласени со вредностите што колеџот ги промовира.
Одбраната на студентката наведува дека станува збор за дискриминација врз основа на верско и идеолошко убедување, особено затоа што институцијата се претставува како христијанска и формално се залага за слобода на совеста. Случајот веќе го привлекол вниманието на организации за заштита на верските слободи, кои предупредуваат дека сѐ почесто студентите се санкционираат не поради академска некомпетентност, туку поради отстапување од доминантни идеолошки позиции.
Од колеџот, пак, соопштиле дека оценувањето било во согласност со академските стандарди и дека од студентите се очекува да покажат разбирање и почит кон „современите општествени концепти“. Не е прецизирано дали ќе биде покрената внатрешна постапка за преиспитување на одлуката.
Случајот се надоврзува на пошироката дебата во американското општество за тоа дали образовните институции, вклучително и верските, сѐ повеќе ја ограничуваат плуралистичката размена на идеи и дали несогласувањето со родовата идеологија сѐ почесто се третира како недозволиво или казниво.
