Во првите денови од ноември во грчкиот град Волос се одржал Вториот музички симпозиум на тема „Жените и црковната псалтикијна уметност“, како и Вториот фестивал на женските црковни хорови „Св. Сесилија“. Настаните бил во организација на Митрополијата на Димитријада и Алмирос и Академијата за богословски студии во Волос.
Учесниците ги поздрави претседателот на здружението на псалти во Волос, Статис Граменос, во име на митрополитот Игнатиј.
Главното студиско предавање го одржал Ахилеј Халдеакис, професор по византиска музика на Атинскиот универзитет. Тој се осврнал на прашањето дали постои специфичен женски стил на пеење и го анализиралпреку два ракописа поврзани со композиторки – ќерката на Јоан Кладас и една анонимна монахиња.
Доцентот Григориј Анастасиу говорел за природните карактеристики на женскиот глас и потребата женското псалтикијно уметност да се развива самостојно, независно од машките модели. Професорката Марија Александру од Солунскиот универзитет го презентирала своето долгогодишно искуство во изучувањето византиска музика со студентки.
Во следните сесии, Василики Гуси – педагог и доктор по византиско музикознание, зборувал за интерпретацијата во псалтикијната уметност. Лина Кукуна, магистер по музички студии, го изложила својотстудентски опит, а докторантката Димитра Митру ги презентирала предизвиците и постигнувањата како член на женскиот хор „Св. Леонид“ при Коринтската митрополија. Ана Месолора, доктор по музика, говорела за женското присуство во црковното пеење и за своето искуство како долгодишна псалтка во Кефалонија, Лутраки и Атина. Меѓу предавачите бил и Христос Гуцулас, кој ја претставил историјата на воведувањето на жените во црковните хорови на Атинската митрополија за време на Спиридон Перистерис (1912–1998), период во кој женското црковно пеење добило официјално признание во Грчката православна црква. Деспина Пластара, музички педагог, ја претставила источната црковна музика како средство за психотерапија и поддршка кај лица со интелектуални и моторни потешкотии. Последната сесија ја предводела Севи Мазера-Мамали, доктор по византиска музика, која организирала практична работилница посветена на сложени композиции во осумте гласа, каде се обработувале теми како карактеристики на женскиот глас, баланс во женските хорови и техники на вокално загревање.
По завршувањето на симпозиумот, во храмот „Св. Безсребреници“ во Волос се одржал Фестивал на женските црковни хорови, со настапи на повеќе музички формации. Митрополитот Игнатиј се обратил на затворањето на манифестацијата и им врачил благодарници на учесниците. Видеозаписи од симпозиумот се достапни на YouTube каналот на Академијата за богословски студии, а снимките од фестивалот – на каналот на Димитријадската митрополија. Материјалите од настанот ќе бидат објавени во печатена форма во периодот што следи.

