Почетна Вести НИКОЛИЌ ДО СПЦ: Времето се мери во денови, не во векови

НИКОЛИЌ ДО СПЦ: Времето се мери во денови, не во векови

676
2

„Ќе мора да ги научиме оние што времето го мерат во векови, да почнат да го мерат во денови за доброто на младите генерации“. Оваа порака ја испрати српскиот Претседател, Томислав Николиќ од Битола, по средбата со Претседателот на Македонија, Ѓорге Иванов.

Таа порака директно е упатена до врвот на Српската православна црква, но и до МПЦ како две цркви кои треба да го затворат единственото прашање кое се уште ги оптеретува односите меѓу Македонија и Србија.

nikolic-i-ivanov-3Николиќ во изјавата конкретно не ги посочува ниту СПЦ ниту МПЦ, но сосема јасно е кому му се обраќа, особено по изјавата на еден српски владика од пред неколку години, кој на Николиќ, кога го прашал зошто не се решава црковното прашање во Македонија, му одговорил „Во Црквата времето се мери во векови“.

Томислав Николиќ и пред пет години имаше иницијатива, заедно со Иванов да ги приближат двете Цркви, но во пракса таа желба досега не се реализира. Сега од Битола повторно го покренува ова прашање, потенцирајќи дека црковните великодостојници ќе мора да научат времето да го мерат во денови.

Инаку Иванов и Николиќ вчера договориле институциите на Република Македонија и Република Србија да развиваат добрососедски односи, а наскоро се очекува склучување билатерален Договор за заштита на културно историските споменици во двете држави,

-Ние настојуваме со сите наши соседи да градиме добрососедски односи. Оваа посета посветена на 100 годишнината од битката на Кајмакчалан, исто како и со претходните прослави кај Забрњак и за Свети Сава покажаа како Република Македонија сака да ги гради односите со своите соседи, и затоа очекуваме и Република Србија да излезе во пресрет на оние одбележувања на настани кои ние ги имаме, а се на територијата на Србија. Сметаме дека со склучувањето на билатералниот договор за заштита на културно историските споменици ќе биде овозможено и гарантирано правото на негување, чување и чествување на културните наследства, традиции и настани од историско значење на двете страни, истакна претседателот Иванов.

/РЕЛИГИЈА.МК

Коментар(2)

  1. Ova prasanje, odnosot pomedju SPC i MPC , go resavaat ljudje koi ja privatizirale ulogata na episkop i poglavar na edna pomesna crkva, i nivniot stav ne e baziran na kanonite i crkovnoto pravo, tuku na licen, privaten stav , so cel, na nepotrebno dodvoruvanje na politickiot faktor. pri sto ne se svesni deka politickite nastani ce se ovivaat i ponatamu vo nedogled, a crkovnite odnosi ce zastanat vo ona vreme vo koe se pojavile. Napr. crkovniot problem se javil vo vremeto koga SPC poddrzuvana od politickite faktori ja nametna svojata jurisdikcija na dotogas todjiot duhoven prostor koj se naodjase pod jurisdikcija ili na Bugarskata crkve, egzarhija, ili Fanarot, a i dej pod katolickite misii i del pod Islamskat verska zaednica. a toa e periodot posle isteruvanje na Turcite od Balkanot i posle prvata i vtorata balkanska vojna. Vo toa vreme , osobeno od 1921 do 1941 Vardarskiot del na Makedonija se naodja pod Jurisdikcija na SPC, koja ja gubi vo perodot od 1941 do 1945, ali samo SPC a Bugarskata i Grckata crkva ne, kako sto ja socuvale i politickata uloga na delovite od Makedonija koi deneska se pod nivna uprava. Znaci gubitnik e samo Srpskata crkva , a tuka e Ohrid kako sinonim na crkovniot faktor uste od Vizantiskiot period , osobeno od pojavata na Slovenite cii sto potomci se smetaat i dominantnite Srbi i nivnata crkva od koja proizlegla i nivnata,, srpska , drzava. I sega taa se,SPC, se smeta kao edinstven cuvar na srpstvoto, oti politickiot faktor e podlozen na postojani promeni i vo nego ne se povikani bogom nadahniti i hirotonisani prvenci, zatoa crkvata e dolzna da ja cuva srpskata kauza, kade se pojavuva nov fenomen –makedonska crkva, koja se smeta kao razbijac na crpstvoto. .Zatoa SPC Tesko ce se odrece od svoinata koja i e nekogas pokloneta, nekogas , za vreme na komunistite odzemena.. Se smeta deka gi nema komunistite, neda ima ni Makedonska crkva, zosto taa ne postoi i vo ostanatite delovi na Makedonija–Pirinska i Egejska.

  2. Ne vazat porakite na bivsiot radikal , a segasen pretsedatel na Srbija za vrvot na SPC, oti SPC ne e isto sto i MPC. SPC se smeta za rodonacalnik, kako na crkvata , taka i na drzavata, osobeno na drzavata , oti Srpskata drzava e proizlezena od Srpskata crkva, a i pokasno SPC ja ima ulogata na ocuvuvanje na Srpskoto bitie. Na sekoj Srbin mu e jasno deka politicarite i politickite formi se menuvaat kako ves,kako corapi, ali crkvata ne. Taa si ostanuva so sviote postulati onakva kakva bila za vreme na SV. Sava pa do deneska. Odlukite na srpskiot politicki estabilisment ne vazat za Srpskata crkva. Toa se sluci, za cudo, samo za vreme na komunistite, no i samo za nivnoto vreme vazese, a ottogas navamu toa ne vazi. Sega sekoj politicar vnimava da ne se zameri so crkvata, oti ako mu se toa sluci , krajot na negovata kariera e blisku. Taka da i Seseljeviot vojvoda , od s. Bajcetina, kaj Kraguevac mora da e vnimatelen koga i proporacuva nesto na crkvata , oti toj , po istekot na pretsedatelskiot mandat ce e nikoj i nisto, kako i site negovi prethodnici, a osobeno pak nema da bide zabelezen kako ekspert po crkvenata problematika.

Напиши одговор на Djuldena Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *