Од олтар до хотел: Црковниот имот како деловна стратегија

Date:

Share post:

Македонската православна црква (МПЦ-ОА), освен храмови и манастири, поседува и завидна бројка станови, деловни простории, обработливи површини и туристички капацитети.

Некои од нив ѝ носат заработувачка од закуп.

Меѓутоа, државата нема увид во парите од киријата зашто црквата со години не поднесува завршни сметки до надлежните институции. Поточно, од 2010 до 2023 година поднела само една завршна сметка и во неа не пријавила приход од закуп или од каква било стопанска дејност.

Ова се наодите на истражувањето на БИРН што се потпира врз податоците од новата база „Верски имоти под лупа.“

Акумулирањето недвижен капитал надвор од храмовите и можноста тој економски да се експлоатира, да се издава или да се продава, го храни митот за богатите црковни великодостојници што уживаат привилегии и возат скапи џипови. Oвoj претприемачки имиџ на црквата дополнително го засилуваат повремените бизнис-излети на МПЦ-ОА во градежништвото, енергетиката и во туризмот.

Црквата вели дека реалноста е поинаква.

Синодот, за БИРН, аргументира дека единствената цел на црковната економска активност е нормалното функционирање на верската заедница, без разлика дали станува збор за работењето на нејзини фирми или, пак, за закуп на имот.

Бизнис-активностите на црквата и во Уставот на МПЦ-ОА се претставени како нужност.

„Средствата што се прибираат служат за издршка на МПЦ“, стои во најважниот црковен документ.

Целата аналзиа прочитајте ја на БИРН

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img