Почетна Проповеди Љубовта кон Бога се гледа и од љубовта кон ближните
Љубовта кон Бога се гледа и од љубовта кон ближните

Љубовта кон Бога се гледа и од љубовта кон ближните

250
0

Митрополит Тимотеј, на Вечерна на Недела на сите македонски светии, Ман. „Св. Наум Охридски” Охрид 02.10.2021 год.

Во името на Отецот и Синот и Светиот Дух!

Драги браќа и сестри!

Според еден непишан закон, дивите ѕверови кои меѓу себе се најголеми непријатели, се здружуваат пред заедничкиот непријател. На сличен начин и старешините на еврејскиот народ, иако биле во постојано меѓусебно непријателство, се здружиле против Господа Христа, со желба да Го фатат во некој збор противен на Законот и да Го осудат. Господ Исус Христос во еврејскиот народ имал многу непријатели. Помеѓу нив биле фарисеите и иродовците, кои биле заколнати непријатели помеѓу себе. Тие Му поставиле прашање за данокот – дали треба да се плаќа данок на Кесарот или не (Мт. 22, 15-16). Потоа, садукеите кои не верувале во воскресение, Му поставиле прашање: На кого ќе му биде жена по воскресението онаа која имала седуммина мажи? (Мт. 22, 28). Кроејќи заговор против Христа, фарисеите и садукеите – смртните непријатели, преку некој законик, Го запрашале: Учителе, која е најголемата заповед во Законот? Ова е лукаво прашање. И едните и другите мислеле дека во Стариот Завет постојат две заповеди кои се подеднакво важни, а тоа биле заповедите за саботата и за обрезанието. Според нивното површно верување дека Господ ќе даде предност на една од нив, па така ќе имаат можност да го осудат, мислеле дека ќе имаат причина да го судат независно за која од овие две „најголеми” заповеди ќе се одлучи, па така да му одредат смртна казна. Но, Господ бил далеку од формализмот на фарисеите и еврејската обредност. Тој го издигнал човековото достоинство многу повисоко од празнувањето на саботата и извршувањето на обрезанието. Затоа, како одговор на законикот му ја посочил суштината на стариот Закон, а која тие ја заборавиле и сите заповеди ги занемариле, ставајќи акцент на саботата и обрезанието. Затоа Христос му одговорил на законикот: „‚Возљуби Го Господа, својот Бог, со сето свое срце, и со сета своја душа, и со сиот свој разум;’ тоа е прва и најголема заповед; а втората е слична на неа: ‚возљуби го својот ближен како себеси!’ На тие две заповеди се држат целиот Закон и Пророците” (Мт. 22, 37-40). Објавувајќи му ги десетте Божји заповеди, Мојсеј му наредил на израелскиот народ: „Не биди им непријател на синовите од народот твој, туку сакај го ближниот свој како самиот себе. Јас сум Господ, вашиот Бог” (3 Мој. 19, 18).

Како што се гледа и првата и втората заповед се наоѓаат целосно, како во Стариот Завет, така и во Новиот, објавени од Господа Исуса Христа. Во новиот сојуз помеѓу човекот и Бога, Тој им дава нова содржина, нов дух, кој провејува во целата наука на нашиот Господ и Спасител. Бог е Татко на родот човечки. Не само на еден избран народ, туку на сите. Избран народ е целото човештво кое ќе поверува во Спасителот и преку светата тајна Крштение ќе го прими печатот на Светиот Дух. Сите луѓе се повикани да го возљубат Бога со сето свое срце, со сета душа и со сиот ум. Целиот човек со сите свои духовни и телесни сили треба да Го сака Бога – Творцот, Промислителот и Создателот на сите созданија. Бог ја покажал Својата љубов кон нас, па и ние треба да одговориме со љубов како кон Него така и помеѓу себе. Инаку не може да биде, зашто Бог е љубов и Неговите чеда се чеда на љубовта. Затоа се вели: „Ако се сакате еден со друг, Бог пребива во вас и љубовта Негова е совршена во вас” (1 Јн. 4, 12).

Љубовта кон Бога се гледа и од љубовта кон ближните. „Ако некој рече: ‘Го љубам Бога’ а го мрази својот брат, тој е лажливец: зашто, кој не го љуби својот брат, кого го видел, како може да Го љуби Бога, Кого не го видел?” (1 Јн. 4, 20). Додека во Стариот Завет ближен бил само оној кој припаѓал на израелскиот народ, во Новиот нема граница, туку сите луѓе се наши ближни, бидејќи сите се деца Божји. Нема ниту Евреин ниту Грк, бидејќи сите се синови Божји, а според тоа и браќа помеѓу себе. Од нас христијаните се бара да ги сакаме и оние што не мразат.

Што се светителите што денеска ги прославува нашата Македонска православна црква? Светителите ги исполниле овие две заповеди – љубовта кон Бога и љубовта кон луѓето – овие две добродетели, односно христољубивоста и човекољубивоста. Науката на нашата Црква вели: нема љубов кон човекот без љубов кон Бога (1 Јн. 5, 2) Само љубовта кон Бога ни дава да го сакаме човекот, дури и кога е во грев. Секој христијанин е вистински само ако ги исполнува овие две заповеди. Да се запрашаме и ние колку сме ги исполниле овие две заповеди на Господа Исуса Христа. Да се прашаме каде е нашето срце. Да се запрашаме дали денеска ги исполнивме овие две заповеди. Ако не сме ги исполниле, да си речеме – денеска не бевме христијани. Господ да ни даде сила за утре да бидеме христијани, па со сета сила да го сакаме нашиот Господ Бог и да ги љубиме нашите браќа. Да се потрудиме да ги исполниме овие две најважни заповеди, а преку тоа да се спасиме од ѓаволот, гревот и смртта и да се засили во нас верата во Господа Исуса Христа. Верата расте преку молитва, милосрдие и секоја друга добродетел. По молитвите на сите македонски светии чиј спомен го празнуваме, Бог да нѐ благослови да одиме по патот Христов и да ги исполниме двете заповеди. Така ќе спечалиме милост Божја за вечен и блажен живот. Амин!

 

НАПИШИ КОМЕНТАР

Your email address will not be published. Required fields are marked *