Почетна Анализа Анализа: Што значи повик за канонско едниство од Вселенската Патријашија?

Анализа: Што значи повик за канонско едниство од Вселенската Патријашија?

528
2

Анализа на ТВ Сител, за најновите состојби на релација МПЦ-ОА и Вселенската патријаршија, откако процесот за решавање на статусот на МПЦ-ОА, добива на интензитет.

Што ќе значи повик за каконско единство од Вселенсктата Патријаршија за МПЦ-ОА, не е ли тоа исто што и СПЦ го нуди?

За тезите дека МПЦ-ОА ќе потпадне под грчко влијание..

Кој гарантира дека на крајот ќе се стаса до Томос за автокефалност?

За името Охридска Архиепископија..

За ПОА како дел од целосното решение за единство на православните верници во Македонија, се дел од прашањата во анализата на новинарот Марјан Никловски.

Две работи како дополнение на аланизта, кои останаа неоречени, а се суштински важни за дообјанување.

Треба да се прави строго разграничување помеѓу која било  помесна црква и Вселенската Патријаршија. Значи во никој случај не е исто „признавањето“ од СПЦ и признавањето од Вселенската Патријаршија. Дури, и кога СПЦ би се согласила на некаква автокефалија, таа нема да биде валидна се додека не ја потврди Вселенската Патријаршија, која е врховна инстанца и еден вид врховен суд во Православието. Значи, Томос за автокефалност може да дава единствено и исклучиво Вселенската Патријаршија, како што им дала на сите цркви досега.

И во врска со името на црквата. Треба да се има предвид  дека Охридската Архиепископија е еклисиолошки исправното и историско име на МПЦ. Тоа е суштински важно за издавањето на Томос. Вселенската Патријаршија досега нема дадено Томос на Црква со национален предзнак. Значи во официлајните томоси не постојат Руска, Украинска, Грчка, Бугарска, туку се именуваат според седиштето на Црквата (Московска, Атинска, Софиска…), или: Православна Црква во Русија, православна Црква во Бугарија, православна Црква во Албанија. Една од причините е и тоа што Црквата е наднационална и секоја помесна црква ги вклучува сите православни националности во конкретатната територија. Националните предзнаци си ги даваат самите цркви.

Томос за автокефална Охридска Архиепископија значи печат на еден континутет од 1000 години! Името МПЦ во пракса фигурира од 1967 година, претходно таа биле именувана како Православна црква во Народна федеративна Македонија.

Погледнете ја анализата:

Коментар(2)

  1. МПЦ, Да внимава да не добие ТОМОС притоа да остане БЕЗ ВЕРНИЦИ!!!!!!!!!!!

  2. Поштовани Марјан Николовски,
    Види се да се много трудите да анализирате стање у ком се налази МПЦ. Да ли Вам се заиста чини да је потпуно реално то што фоворите – да ће Цариград прихватити МПЦ као аутокефалну цркву? По ономе што говорите Цариград је буквално приморан да донесе одлуку да је Охридска архиепископија – МПЦ аутокефална. Шта ће се, по Вашем мишљењу, догодити ако решење буде аутономија (не аутокефалика), и губитак власти над дијаспором. Цариград сада МПЦ види као раколнике који су били дио СПЦ јер је тако написано у томосу који је Цариград дао СПЦ. Шта ако их на такав начин прихвати у општење. Лично се бојим да ће МПЦ изгубити много тога, а цена ће бити веома мала – њеног поглавара ће помињати другу поглавари, питање је и колико њих ће га признати.
    Бојим се да ће процес који је затражен од Цариграда, ако уопште до њега и дође, само отворити нове ране и нове расколе.
    Са друге стране јасно се види да од стране СПЦ нема помака и да се стално наилази на “зид”. Паметније би било чекати боље време. Пред нама је видећемо да ли су Ваше наде оправдане или ћете МПЦ доћи у позицију да изгуби много више од онога што је имала у оквиру Нишког документа. Македонци и Срби су братски народ и требали би да се уједине и сједине око исте вере православне да би се сачували од онога што им прети. Видимо шта се око нас дешава и на који начин нашу раздељеност користе наши непријатељи.

НАПИШИ КОМЕНТАР

Your email address will not be published. Required fields are marked *